poniedziałek, 31 sierpnia 2020

Prawo harcerskie cz. 4 "Harcerz jest pożyteczny i niesie pomoc bliźnim:.

 


Być pożytecznym, co to właściwie znaczy? Co to znaczy dla mnie?
Dla mnie to nie być tylko biernym obserwatorem życia. Nie co będzie to będzie, to bycie kreatorem tego życia. Obserwatorem, który jest wrażliwy na drugiego człowieka. Widzieć potrzeby innych, empatia. 
Pożyteczność to wpływanie na rzeczywistość w taki sposób by stawała się lepsza, piękniejsza. 
Dlaczego jestem instruktorem zuchowym, bo wiem że tak mogę/jestem pożyteczna. Ogromna frajda jaka z tego płynie to wspaniała nagroda.
Nieść pomoc innym dla mnie to coś więcej niż bycie pożytecznym. To przekraczanie pewnych barier, pomaganie innym, które wymusza na nas wychodzenie ze swojej strefy komfortu. 
Ten punkt prawa harcerskiego pięknie realizuje maksymę: "Zostaw ten świat lepszym niż go zastałeś".

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Zapraszam do komentowania :) Państwa opinie są dla mnie bardzo cenne. z góry dziękuję :)